شش راهکار برای افزایش طول عمر باتری خودرو

باتری یکی از مهمترین قطعات در ماشین شما می باشد ، که همه خودروها به کار کرد آن نیازمند هستند . ما در این مقاله هفت راهکار مفید برای افزایش طول عمر باتری خودرو به شما پیشنهاد می کنیم .

باتری را تمیز نگه دارید

باتری ماشین خود را مرتب تمیز کنید و از ریختن موادی نظیر روغن، بنزین و گازوییل بر روی آن جلوگیری کنید ، حتما سر باتری های خودرو را با برس سیمی هر چند وقت یکبار تمیز کنید .

کمتر استارت بزنید

هر چه خودرو خود را کمتر خاموش و روشن کنید عمر باتری شما افزایش پیدا می‌کند، هر بار استارت زدن فشار زیادی به باتری می‌آورد.

باتری را عایق بندی کنید

سرمای زیاد و گرمای شدید عمر باتری خودروی شما را کم می‌کند و به آن آسیب می‌زند، خودرو خود را در سرما و گرمای شدید قرار ندهید و اگر در مناطق سرد و گرم مشغول به کار هستید باتری ماشین خود را عایق کنید .

هنگام خاموش خودرو از برق استفاده نکن

هنگامی که موتور ماشین شما روشن است دینام‌ها باتری را شارژ می‌کنند اما زمانی که ماشین شما خاموش است این انرژی مستقیماً از باتری تامین می‌شود. بنابراین تا جایی که امکان دارد هنگامی که موتور خودروی شما خاموش است از لوازم برقی آن مثل ظبط صوت ، شارژر و چراغ های خودرو استفاده نکنید.

موتور خودرو را تنظیم کنید

اما یکی از مهمترین عواملی که باتری ماشین آسیب می‌زند، عدم کارکرد مناسب موتور خودروی شماست، پس مراقب باشید که خودروی شما درست کار می‌کند. به موقع روغن عوض کنید و حواستان به تنظیم موتور باشد .

ماشین زیاد خواب نباشه

خاموش ماندن خیلی طولانی خودرو باعث تخریت باتری می شود . اگر مدتی از خودرو خود استفاده نمی‌کنید، هر روز یک بار استارت زده و آن‌را روشن کنید.

اولین نفری باشید که رای میدهید
پیشنهادی حامی رنت:   انژکتور چیست ؟