بالانس چرخ چیست و چرا بسیار مهم می باشد ؟

بالانس لاستیکها یکی از الزامات سرویس های دوره ایی خودرو می باشد. اما یکی از رایج ترین اشتباهات رانندگان این است که بالانس چرخ ها را با میزان فرمان اشتباه می‌گیرند. اما توجه داشته باشید که بالانس چرخها طول عمر لاستیک ها و رسیدن به عملکرد بهینه لاستیک نقش بسازایی دارد و بهتر است به این نکات توجه داشته باشید:

  • بالانس باعث توضیع یکسان وزن خودرو بر روی لاستیک ها و سایش یکسان تمام نقاط تایر می‌شود
  • در طول زمان ، تنظیم بالانس به علت افتادن در دست اندازه ها و جاده های ناهموار به هم بریزد
  • در این حالت لاستیک های خودرو از حالت بالانس خارج میشود
  • این مسئله خود را از طریق ارتعاش و ضریه زدن فرمان خودرو در سرعتهای مختلف ، بسته به میزان غیربالانسی نشان میدهد
  • باید توجه داشت که بالانس نبودن چرخ ها برای لاستیک مضر می باشد. به علت سایش غیر یکنواخت لاستیک ها ، عمر آن کاهش پیدا می کند

زمان بالانس چرخ چه موقعی است ؟

به طور کلی لاستیکها هر ۱۰ هزار کیلومتر یا ۶ ماه یکبار توصیه می‌شود بالانس شود. بالانس لاستیک مخصوصا برای خودرو های امروزی که دارای وزن کمتری نسبت به ماشین های قدیمی دارند ، از اهمیت بالایی برخودار می باشد و کوچیکترین عدم بالانس در لاستیک ها به راحتی خود را در خودروهای جدید نشان می دهد.

در واقع در خودروهای قدیمی ارتعاش ایجاد شده به علت وزن زیاد خودرو از بین می رفت. و راننده شاید متوجه بالانس نبودن چرخ ها نمی شد ، به همین ترتیب زمانی متوجه این اتفاق میشد که تایرها از یک قسمت خاص خورده شده است. گذشته از همه اینها بهتر است بدانیم ، بالانس درجا بدلیل بالانس همزمان دیسک ترمز و وزن پیچ های چرخ باعث دقیق تر شدن بالانس خواهد بود.

اولین نفری باشید که رای میدهید
پیشنهادی حامی رنت:   راهکارهای افزایش عمر باتری خودرو