رانندگی درحالت مستی ( کاستاریکا )

یکی از عجیب ترین قوانین رانندگی در دنیا مربوط به کشور کاستاریکا می باشد. در کاستاریکا برخلاف تمامی کشورهای دنیا شهروندان می توانند پس از نوشیدن مشروبات الکی در حالت مستی هم رانندگی کنند و دولت هیچ جریمه ایی برای آن ها در نظر نگرفته است.

رانندگی درحالت مستی

قانون سلطان جنگل (آفریقای جنوبی)

آفریقای جنوبی با داشتن جنگل های وسیع و تنوع زیستی بالا، محل زندگی انبوهی از شیرهای جنگل می باشد، در آفریقای جنوبی اگر درحال تردد از جاده باشید و گله شیری در وسط جاده باشد شما باید توقف کنید تا از جاده خارج شوند، و در غیر اینصورت جریمه خواهید شد.

چراغ های روشن (سوئد)

سوئد کشوری سردسیر با بارش متمادی برف، و طول روز کوتاه می باشد همین موضوع باعث وضع شدن قانون چراغ های روشن شده است. شهروندان در سوئد باید همیشه در حال حرکت چراغ های اتومیبل خود را روشن نگه دارند و در غیر اینصورت جریمه خواهند شد.

عدم محدودیت سرعت در آلمان

آیا می دانید اتوبان های کشور آلمان هیچ محدودیت سرعتی ندارند، طبق قوانین جاری در کشور آلمان اتوبان ها محدودیت حداکثر سرعت ندارند، همچنین توقف خودرو در بزرگراه ها و اتوبان ها نیز ممنوع می باشد.

اتوبان آلمان

سایر قوانین عجیب رانندگی در دنیا

اماکن تاریخی (ایتالیا)

کشور ایتالیا دارای اماکن تاریخی بسیاری است. دولت این کشور رانندگی با خودرو در محدوده اماکن تاریخی را به علت حفظ و محافظت از این اماکن با ارزش ممنوع اعلام کرده است.

خوردن خوراکی (قبرس)

یکی از عجیب ترین قوانین رانندگی متعلق به کشور قبرس میباشد، دراین کشور حتی در زمانی که خودرو پارک باشد، حتی اگر مسافر باشید! حتی اگر شب باشد! شما حق خوراکی خوردن در خودرو را ندارید.

پاشیدن آب بر روی عابران (انگلستان)

کشور انگلستان یکی از پر بارش ترین کشورهای دنیاست، در خیلی از روزهای سال خیابان ها پر آب می باشند، درصورتی که در زمان رانندگی به عابر آب پاشیده شود ۵۰۰۰ یورو جریمه می شوند.

خودروی کثیف (روسیه)

یکی از سخت ترین جریمه های رانندگی در روسیه رانندگی با خودروی کثیف می باشد، دولت روسیه برای خودروهای کثیف جریمه ۴۰۰ دلاری درنظر گرفته است.

در این مقاله از سایت حامی رنت با عجیب تررین قوانین راهنمایی و رانندگی اشنا شدیم براری دیدن مقلات بیشتر میتونید از بلاگ حامی رنت دیدن کنید.

اولین نفری باشید که رای میدهید
پیشنهادی حامی رنت:   روش تشخیص لاستیک تولید جدید