آیا سرمایه گذاری در صنعت اجاره خودرو سود آور است ؟ یکی از سوالات صاحبان سرمایه که دغدغه های صحیح و مثبت دارند این است که سرمایه ی خود را در چه زمینه هایی به کار گیرند که علاوه برآنکه سرمایه هایشان دارای ارزش افزوده و ایجاد سرمایه ی بیشتر شود بتواند نقش مثبت و بسزایی در جهت ایجاد اشتغال و استفاده از نیروهای کارآمد و تاثیر مثبت در جامعه شوند، و همین دغدغه ها باعث می شود که سرمایه گذار با دقت فراوان و تامل بسیار گزینه های مختلف را بررسی کند و آغوش خود را برای پذیرش طرح جدید و موشکافی آن باز کند و گوش شنوای افرادی شود که ایده های گوناگون را به او ارائه می دهند.

گاه این ایده ها و نظرات از میان طرح ها و ایده هایی است که کاملا نام آشنا و شناخته شده هستند، مثل سرمایه گذاری در صنعت محصولات غذایی و گاه ایده و نظری است که رنگ تازگی و بدیع بودن بر خود دارد و کمتر کسی سراغ آن رفته است و یا شاید صنعتی باشد که در توان هر فردی نیست حتی اگر سرمایه ی فراوانی داشته باشد.

یکی از صنایع بدیع که حتی در دنیا هم از سابقه ی کمی برخوردار است؛ اما توانسته با سن کم خود جایگاه بسیار ویژه ای برای خود ایجاد کند، صنعت اجاره خودرو بدون راننده است.

صنعتی که شاید در نگاه اول بسیار لوکس به نظر برسد اما وقتی به ابعاد گوناگون و استفاده های فراوان آن نگاهی می اندازید متوجه می شوید یکی از نیازهای مهم برای صنایع مختلف دیگر در جامعه است.

یکی از این صنایع صنعت گردشگری و توریست است، صنعتی که متاسفانه علی رغم پتانسیل های بسیار بالای کشور عزیزمان ایران، به شدت ضعیف می باشد و دلیل عمده ی آن نیاز نبود زیرساخت های مناسب برای جذب توریست است. یکی از این زیرساخت ها وجود وسایل نقلیه مناسب و به روز برای گردشگرانی است که می خواهند خود آزادانه در نقاط مختلف کشور سیر کنند و محدودیت های تورهای مختلف را نداشته باشند.

یکی دیگر از صنایع، صنایع مهم و مادر کشور همچون نفت، پتروشیمی، فولاد و …. است که حضور کارشناسان و تکنسین های خارجی از کشورهای صاحب این صنایع را می طلبد و گاه لازم است خودرویی ویژه در اختیار آنان قرار گیرد.

البته مثال های گوناگونی می توان در این زمینه ارائه کرد، مثال هایی که حتی نیاز افراد جامعه را نیز شامل می شود، مثل حضور اتباع ایرانی خارج از کشور که می خواهند در زمان اقامت خود در ایران از خودرویی خصوصی استفاده کنند و یا افرادی که وسیله ی نقلیه ی خود را برای تعمیر گذاشته و یا خودروی جدیدی خریده اند که هنوز تحویل نگرفته اند و به خودرویی شخصی نیاز دارند و یا زوجی که دوست دارند شروع زندگیشان را سوار بر ماشینی لوکس و شیک تجربه کنند.

این مثال ها و بسترهای ذکر شده شاید تنها گوشه ای از بستر گسترده ی این صنعت نو پا باشد و سرمایه گذار با درک درست و صحیح و به کار بردن شیوه های نوین و خاص می تواند تحولی قابل توجه در این صنعت ایجاد کند تا بهترین استفاده و فایده را از سرمایه ی خود ببرد.

تاریخچه صنعت اجاره خودرو

تاریخچه روزهای ابتدایی صنعت خودروهای اجاره ای پوشیده از رمز و راز است. اما به نظر می آید که از ایالت متحده شروع شده باشد.

اگرچه طبق توافق عمومی به نظر می رسد که اولین قرارداد اجاره خودرو توسط جو ساندرز انجام شده بود.

در مجموع شروع قراردادهای اجاره ای با مدل T فورد و هر مایل ۱۰ سنت بسته شد.( استفاده از دستگاه کیلومتر شمار برای محاسبه میزان سفر). در سال ۱۹۲۵ او دارنده آژانس های اجاره خودرو در ۲۱ ایالت بود. اگرچه همه چیز بر وفق مراد بود اما به تدریج به سوی رکود رفت و مجبور به اعلام ورشکستگی شد.

همزمان با موفقیتهای جو ساندرز، والتر جاکوبس هم شروع به توسعه تجارت اجاره خودرو کرد.

بعد از جنگ جهانی دوم، صنعت اجاره خودرو به حالت خاصی بازگشت زیرا تاجران این صنعت در مسافرت های هوایی به مناصب خود در فرودگاه ها بازگشتند و صنعت اجاره ی خودرو به گونه ای خاص رها شد.

در این سالها بود که یک خلبان غیر ارتشی به نام وارن آویس پتانسیل ایجاد آژانس خودروهای اجاره ای برای مسافران هوایی را درک کرد و با برنامه ریزی های خاص به دومین شرکت خودروهای اجاره ای جهان تبدیل شد. دومین بعد از هرتس و امروزه یکی از سرسخت ترین رقبای این صنعت در کنار مثلا شرکت هایی مثل باگت است.

مشکلات سرمایه گذاری در صنعت اجاره خودرو

شاید بزرگ‌ترین مشکل در این نوع خدمات، بحث اعتبارسنجی است؛ در همه دنیا مرحله اجاره خودرو بین اجاره‌کننده و اجاره‌دهنده توسط یک کارت اعتباری صورت می‌گیرد که این بستر در ایران فراهم نیست و با توجه به پهناوری کشور، مسایل حقوقی این بخش بسیار مهم است و هیچ مکانیزم اعتبارسنجی وجود ندارد.

همچنین سازمان‌های مربوط به این بخش همچون وزارت راه و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری، نیروی انتظامی، پلیس راهور و قوه قضاییه این صنعت را نمی‌شناسند و هیچ صنفی برای آن وجود ندارد؛

چشم انداز صنعت اجاره خودرو

این صنعت نوپا به تازگی در ایران پیشرفت خوبی داشته است و با ارائه ی راهکارهای گوناگون برای حل مشکلات و حضور شرکت های معتبر اروپایی و آسیایی مانند یوروپکار فرانسه و اعطای نمایندگی، افق روشنی را در این صنعت پیش روی سرمایه گذاران ایجاد می کند و باید این نکته را نیز اضافه کرد که درخواست ها و مطالبات نیز روز به روز رو به افزایش است.

سرمایه گذاری در اجاره خودرو حامی رنت

موسسه حامی رنت از سرمایه گذرانی که مایل به سرمایه گذاری در صنعت اجاره خودرو هستند، دعوت به همکاری می نماید. شما می توانید با عقد قرارداد سرمایه گذاری با اجاره خودرو حامی رنت در این حرفه سرمایه گذاری کنید و وارد عرصه اجاره خودرو شوید ، لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات لازم با تلفن ۰۹۱۲۲۹۰۵۰۲۰ آقای امیر حسین سلامی تماس حاصل نمایید.

اولین نفری باشید که رای میدهید
پیشنهادی حامی رنت:   روش تشخیص لاستیک تولید جدید