در این مقاله به عمده دلایل کاهش قدرت و توان موتور خودرو می پردازیم .

خرابی پمپ بنزین یا کثیفی فیلتر بنزین ( موتور خودرو )

پمپ بنزین مسئولیت رساندن سوخت از باک به موتور را دارد . اگر پمپ بنزین فرسوده یا معیوب باشد ، توان رساندن بنزین در شیب های تیز را ندارد .

یکی از دلایل دیگر که می تواند در سیستم سوخت رسانی اشکال به وجود اورد ، فیلتر بنزین می باشد . به توصیه کارشناسان خودرو هر ۱۰ هزار کیلومتر این قطعه باید تعویض گردد .

گرفتگی در لوله های سوخت رسانی هم می تواند یکی دیگر از دلایل ، کم رسیدن سوخت به محفظه احتراق موتور می باشد .

نشتی خلاء در موتور

وقتی که نشتی خلا رخ می دهد ، سیستم ECU توانایی تنظیم درست نسبت سوخت به هوا را از دست می دهد . در نتیجه قدرت بهینه موتور از دست میرود .

معمولا چنین عیبی موجب می شود که چراغ چک موتور خودرو روشن شود . در ضمن اگر به صدای موتور گوش دهید ، صدایی شبیه فیس فیس را می شنوید .

خرابی سیستم جرقه زنی

هنگامی که سیستم جرقه زنی مشکل داشته باشد ، علاوه بر کاهش قدرت موتور خودرو ممکن در هنگام استارت زدن دچار مشکل شود .

معمولا می توان با تون آپ این مشکل را برطرف کرد .

خرابی تسمه تایم یا زنجیر تایم

خراب بودن تسمه تایم باعث این می شود که سوپاپ های موتور خودرو به موقع باز و بسته نشود .

همین موضوع باعث کاهش قدرت موتور میشود . معمولا هنگام زمان تعویض تسمه تایم می رسد ، صدای تلق تلق از موتور به گوش می رسد .

خراب شدن کاتالیزور اگزوز

هنگامی که کاتالیزور خودرو خراب شده باشد ، از جریان یافتن صحیح هوا در موتور جلوگیری می کند و در نتیجه قدرت آن کاهش می یابد . در کنار کاهش قدرت موتور ، دمای آن را هم افزایش پیدا می کند و در حالت ایستاده باعث ایجاد لرزش در خودرو می شود .

خرابی سنسور هوا

اگر سنسور هوا خراب یا کثیف شده باشد ، ممکن است سیگنال های اشتباهی به موتور خودرو ارسال کند . در نتیجه نسبت سوخت و هوا به درستی تنظیم نمی شود . قدرت موتور کاهش پیدا می کند .

۵ از ۱ امتیاز
پیشنهادی حامی رنت:   رانندگی با باک خالی و آسیب به خودرو