یکی از دغدغه های رانندگان در مواقع خرید لاستیک خودرو ، تاریخ تولید آن می‌باشد. چرا که استفاده از لاستیک های تاریخ قدیمی می تواند خطرساز باشد ، با توجه با هوای گرم ، جاده های پر دست انداز و چاله های خیابان ها ، استفاده ار لاستیک های با تاریخ های قدیمی توصیه نمی شود .

این مورد بیشتر در لاستیک‌های خارجی دیده می‌شود. زیرا ممکن است به دلایل مختلفی در انبار بماند. در صورت دیگر ممکن است در بعضی موارد به دلیل نقص در خط تولید در کشور تولید کننده به فروش نرسد و از طریق قاچاقچیان به یک کشور دیگر فرستاده شود و این کار معمولا مدت زمان زیادی به طول می انجامد.

در اصل تایر تولید جدید و انبار شده از لحاظ ظاهری هیچ گونه تفاوتی با یکدیگر ندارند. ولی از تاریخ درج شده بر روی لاستیک می توان از زمان تولید آن آگاه شد.

نحوه صحیح خواندن تاریخ درج شده بر روی لاستیک

در واقع در لایه بیرونی یک عدد چهار رقمی درج شده است. که مشخص کننده زمان تولید تایر خودرو می باشد . این عدد ۴ رقمی بر مبنای سال تولید و تعداد هفته می باشد. دو رقم اول تعداد هفته و دو رقم آخر سال تولید تایر را نمایانگر می باشد.

برای مثال این گونه می باشد که بر روی لاستیک درج شده ۱۶۱۵ بیانگر این است که تاریخ تولید این تایر در هفته ۱۶ سال ۲۰۱۵ بوده. در صورتی که عدد سه رقمی باشد ، لاستیک قبل از سال ۲۰۰۰ تولید شده است . حتما به این نکته توجه داشته باشید در موقع خرید از فروشنده تاریخ تولید را بپرسید ، در صورتی که تاریخ تولید مخدوش شده بود ، از خرید خودداری فرمایید.

 

اولین نفری باشید که رای میدهید
پیشنهادی حامی رنت:   اجاره ون در تهران