همانطور که میدانیم شتاب خودرو یکی از مهمترین آیتم های مورد نظر افراد در هنگام انتخاب و خرید ماشین می باشد اما گاهی اوقات بنا به دلایلی ممکن است شتاب خودرو کاهش یابد. در این مقاله به ذکر این دلایل می پردازیم و به مواردی اشاره می کنیم که در شتابگیری خودرو دخیل هستند و در افزایش و کاهش آن اثر‌ مستقیم دارند.

چه مواردی باعث کاهش شتاب خودرو می شود؟

فیلتر هوای خودرو مهمترین عامل کاهش شتاب

یکی از قطعات مصرفی خودرو می باشد که در‌ هر بار سرویس دوره ایی حتما باید عوض شود . جریان ورودی به موتور خودرو از فیلتر هوا عبور می‌کند ، وقتی که کثیف باشد ، موتور خودرو به اصطلاح نفس کم می آورد . حتما در هر بار تعویض روغن ، فیلتر هوا را عوض کنید .

پیشنهادی: بهترین زمان تعویض فیلتر هوا

فیلتر هوای خودرو

روغن موتور نامناسب باعث کاهش شتابگیری خودرو می شود

روغن موتور ماشین هر ۵۰۰۰ کیلومتر باید عوض گردد ، هر ماشین روغن موتور مخصوص خود را دارد . در فصل سرد و گرم هم میزان غلظت آن مهم می باشد. به این نکته هم توجه داشته باشید از روغن موتور اصل استفاده کنید .

پیشنهادی: بهترین زمان تعویض روغن موتور

روغن موتور

فیلتر روغن

خیلی از راننده ها عقیده دارند که فیلتر روغن ماشین بعد از ۲ بار تعویض روغن باید عوض بشود که این یک کار بسیار اشتباه است اگر بعد تعویض روغن فیلتر آن عوض نشود ، مانند این هستش که روغن عوض نکرده باشید و به مرور زمان به پیشرانه ماشین آسیب جدی میزنید .

فیلتر روغن

انژکتور

تمیز بودن سوزن انژکتور بسیار زیاد روی شتاب ماشین تاثیر دارد . حتما هر چند وقت یکبار نزد یک تعمیرکار مورد اطمینان اقدام به شست و‌شوی انژکتور کنید .

پیشنهادی: انژکتور چیست؟

انژکتور خودرو

سنسور دریچه گاز

دریچه گاز یکی از عوامل تاثیر گذار در بروز کاهش شتاب اتومبیل می باشد ، حتما وقتی که خودرو شتاب ندارد ، سنسور‌ دریچه گاز خودرو را توسط مکانیک چک کنید و عملکرد آن را بازبینی کنید .

سنسور دریچه گاز

دیسک و صفحه کلاچ

صفحه کلاچ ماشین بعد از حدود ۱۰۰.۰۰۰ کیلومتر ، احتیاج به بازبینی و تعویض دارد ، برای چک کردن ضعیف شدن صفحه کلاچ کافیه خودرو را در دنده گذاشته و کلاچ را رها کنید اگر خودرو خاموش نشود ، صفحه کلاچ ضعیف است و احتیاج به تعویض دارد.

در مقاله تاثیر دیسک و صفحه در شتاب خودرو  به بررسی کامل این موضوع پرداختیم.

دیسک و صفحه کلاچ

نقش بنزین خودرو در شتاب گیری

استفاده بنزین سوپر‌ یا بنزین معمولی همراه با اکتان می‌تواند ، احتراق‌ ‌سوخت ماشین را بالا ببرد و باعث افزایش شتاب خودرو میشود .

نقش بنزین خودرو در شتاب گیری
۵ از ۲ امتیاز
پیشنهادی حامی رنت:   بهترین زمان تعویض فیلتر هوا